kunjungi laman baru kami...

Wednesday 24 March 2010

Aku ingin..


Hari ini, check utusan..ana terbace beberapa tajuk mengenai Israel menyerang penduduk Palestine. Setiap kali ana terbuka tajuk berita mengenai penduduk islam tertindas oleh si penyangak yang tidak berperikemanusiaan itu, hati ana terasa sakit dan meronta2. Sering kali ana berdoa supaya ana dapat menjadi antara orang2 yang menyumbang untuk kenaikan semula islam.. agar nasib orang islam yang selama ini dipandang rendah dan ditindas akan terbela. insyaAllah suatu hari nti..

Tapi apa yang sangat menyedihkan, sesetengah umat islam tidak menghiraukan saudara seagama kita yang tertindas. Tidak kira di palestin, di U.S maupun di negara2 miskin yang lain. Ape yg lagi menyedihkan bile secare sedar atau tidak, umat islam itu sendiri menyumbang kepada berlakunya penindasan kepada saudara mereka sendiri. Seperti yang semua sedia maklum, penyaluran duit yang kite salurkan.. walaupun bukti sudah terang lagi bersuluh mengenai syarikat2 yang menjadi penyumbang besar akan kebangkitan Israel, tapi mengapa masih ada yang membutakan mata dan memekakkan telinga untuk masih menyumbang membeli barangan mereka..?

Mengapakah budaya kafir yang kita agungkan2, kita puja, kita ikuti… sedangkan islam itu sendiri sangat indah dan menghiburkan hati orang2 yang beriman dan bergembira dengan janji2 Allah s.w.t.

Adalah menjadi tanggung jawab kita utk mengetahui hal2 isu semasa yang berlaku didalam dunia islam. Apa terjadi pada saudara kite di Palestine, di Afghanistan, di Iraq dan sebagainya. Musuh akan terus menikam dari belakang. Mungkin kita sekarang alpa dengan nikmat keamanan yang Allah kurniakan di negara kite. Tp tersangatlah perlu untuk kita berhati2 dan berjaga.. musuh tidak akan hanya berdiam melihat.

Berpendirian teguhlah dengan agama islam. Keuntungan manakah yang lebih menguntungkan kalau bukan keuntungan di akhirat..

Mode: berkeluh kesah melihat dunia.. :/

Dibawah ini entry yg ana copy dr blog ustazah maznah..




JIKA ANDA TIDAK MAMPU

MEMBANTU SAUDARA YANG SEDANG BERJIHAD,

JANGAN HULURKAN BANTUAN KEPADA MUSUH YANG JAHAT!

JIKA ANDA BOIKOT, ANDA TAK AKAN MATI!

JIKA ANDA TAK BOIKOT, SAUDARA ANDA AKAN MATI!

SESIAPA YANG MENINGGALKAN SESUATU KERANA ALLAH, ALLAH GANTIKANNYA DENGAN SESUATU YANG LEBIH BAIK DARIPADA ITU.

1 comment:

lady in veil said...

moga kemenangan di pihak Islam..
jom sama2 boikot~!